Selamat Hari Raya dari Saya

Zawa Hello Ramadhan


Di SYAWAL yang Mulia ini,saya dengan tulus ikhlas mengucapkan......
<> Selamat Hari Raya <>
kepada Anda semua,mungkin ada terkasar bahasa dalam bertutur.ada tersalah dalam berperilaku
Khilaf dan silap saya mohon dimaafkan ea......



Saya mau berpantun dan bagi ucapan buat anda semua ni.......

*
Buah leci,buah strawbery
Dicuri pula si Labu-labi
Salah dan silap,pleace forgive me
Bermaafan kita di Idul Fitri


*
Andai hati sebening kaca
Pastilah jiwa tiada ternoda
Andai sikap selembut sutera
Santun kata tiada terluka
Andai mulut berkata mulia
Tiada hati yang kan terluka


*
Tiada pemberian terindah selain maaf
Tiada perbuatan termulia selain memaafkan
Tiada kata seindah dzikir
Tiada hari semulia idul fitri
Ijinkan tangan bersimpuh
Atas lisan yang tak terjaga dan hati yang berprasangka.
Gapai ampunan Ilahi
Songsong kemenangan haqiqi menuju jiwa nan fitri


*
Kutanamkan benih dihatimu
Kusiram dan kurawat agar tumbuh sampai berbunga,
Kupetik dan kurendam menjadi air bunga yang meniru wangi surga,
Lalu kubasuh hatimu dari khilafku
Dan menggantinya dengan aroma wangi ketulusan untuk memaafkanku”


Naaaaaah.....................

Sekali lagi saya ucapkan " Selamat Hari Raya Idul Fitri "
Mohon maaf lahir dan batin



Category: 0 komentar

0 komentar:

Posting Komentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...